14 Dagars Returrätt
Returrätt & fri returfrakt*
För samtliga beställningar av en Veloped/Walker med leveransadress inom EU är du garanterad följande;
- Om du inte är nöjd med den Veloped eller Walker du beställt, kan du returnera den inom 14 dagar efter att du fått den, utan att behöva ange några skäl för returen.
- Trionic Sverige AB ansvarar för kostnaderna för återsändandet, under förutsättning att varan returneras i nyskick, samt att den är förpackad i sin originalförpackning.
- Du kan testa din Veloped/Walker en enda kort promenad utomhus, maximalt 500 meter, och sedan returnera Veloped/Walker utan värdeförlust och för full återbetalning.
- Observera dock att en värdeförlust kommer att inträffa om den returnerade Velopeden/Walkern uppvisar till exempel lackskador.
- Vi förbehåller oss rätten att kräva värdeersättning om varan har använts på ett mer omfattande sätt eller om den har skadats.
Även för mindre beställningar av tillbehör, reservdelar, etc. är du garanterad 14 dagars returrätt, men du är då själv ansvarig för fraktkostnaden för returen.
Önskan om att returnera den inköpta varan skall sändas till:
Trionic Sverige AB
Märstagatan 8
753 23 Uppsala
Sverige
e-post: info@trionic.se
Telefon: +46-8-522 100 50
*Returrätten gäller inte för leveranser till länder utanför EU, samt ej heller för länder med speciella skattezoner som innebär att en beställning levereras exkl. moms (export).
Kostnad för returfrakt
För den produkt du beställt, om det på produktsidan anges "Fri returfrakt" ansvarar Trionic för fraktkostnaden för returen. Om det inte anges ”Fri returfrakt” på produktsidan för den vara du beställt, svarar du som kund för kostnaden för returfrakten. För godkända reklamationer står dock Trionic för returen.
Leveranser till länder utanför EU
För alla leveranser till länder utanför EU erbjuder Trionic ingen returrätt, förutom i de fall den levererade produkten är defekt eller om den inte motsvarar den produkt som beställts (felleverans).
