Returvillkor (SE)
Tack för att du handlar hos oss.
Om du, av någon anledning, inte är helt nöjd med ett köp, kan du läsa vår policy för återbetalningar och returer.
Följande villkor gäller för alla produkter som du köpt hos oss.
Villkor för returer
För att varorna ska kunna returneras måste du se till att:
- Du begär en retur senast 14 dagar efter att du fått varorna levererade
- Varorna returneras i originalförpackningen
- Varorna inte är skadade
- Du har kvittot eller köpbeviset
För Velopeder och Walkers accepterar vi returer efter en testpromenad utomhus, ej överstigande 500 m. Undantag gäller vid lackskador då en värdeminskning uppstått och vi förbehåller oss rätten till ett värdeavdrag.
Dina avbeställningsrättigheter
Du har rätt att returnera din beställning inom 14 dagar utan att ange någon speciell anledning till det.
Sista dag för initiera en retur är 14 dagar från det datum då du tog emot varan eller då en tredje part som du har utsett, som inte är transportör, tar den levererade produkten i besittning.
För att utöva din ångerrätt måste du informera oss om ditt beslut tydligt och klart. Du kan informera oss om ditt beslut genom att:
-
Via e-post: [email protected]
-
Genom att besöka vårt Returformulär på vår hemsida.
Vi kommer att återbetala dig senast 14 dagar från den dag då vi tar emot de returnerade varorna. Vi kommer att använda samma betalningsmedel som du använde för beställningen, och du kommer inte att ta på dig några avgifter för sådan återbetalning.
Returvaror
Du bör skicka varorna till följande adress:
Trionic Sweden AB
Märstagatan 8
753 23 Uppsala
Sverige
Vi kan inte hållas ansvariga för varor som skadats eller förlorats i retursändningen. Därför rekommenderar vi en försäkrad och spårbar posttjänst. Vi kan inte utfärda en återbetalning utan faktisk mottagande av varorna eller bevis på mottagen returleverans.
Kostnad för returen
Om du inte är nöjd med den levererade Velopeden eller rullatorn, är du garanterad rätten att returnera den inom 14 dagar efter leveransen, utan att behöva förklara orsaken till returen.
Kostnaden för returfrakten av Velopeden/rollatorn kommer att stå för Trionic Sverige AB. Den kostnadsfria produktreturpolicyn gäller för alla länder som tillhör EU. Du är även garanterad 14 dagars returrätt för mindre beställningar av tillbehör, reservdelar etc, men du står då för kostnaden för returfrakten.
Konsekvenser av en otillräcklig produktretur
Om du inte kan, helt eller delvis, returnera varorna som de mottagits eller endast kan returnera varorna i försämrat skick, är du skyldig att ge ersättning för värdeförlusten.
Fraktkostnader återbetalas ej
Vid returer kommer fraktkostnaden att dras från din återbetalning. För små beställningar under 200 EUR är du som kund ansvarig för att betala fraktkostnader för att returnera en vara efter säljarens godkännande. Frakt- och hanteringskostnader återbetalas ej på den ursprungliga ordern.
Kontakta oss
Om du har några frågor om vår retur- och återbetalningspolicy, vänligen kontakta oss.
Tolkning och definitioner
Orden vars initiala bokstav är versal har betydelser definierade under följande villkor. Följande definitioner ska ha samma betydelse oavsett om de förekommer i singular eller i plural.
Definitioner
Definitioner i denna retur- och återbetalningspolicy:
Företag
Varor
Beställningar
Service
Webbplats
Du
Senaste uppdatering: jan. 9 2025
Vår cookiepolicy kan komma att ändras i framtiden.
