Varför gick min kortbetalning inte att utföra?

Nedan förklarar vi några anledningar till varför din kortbetalning kan misslyckas.

Transaktionen avvisades av auktoriseringssystemet

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande: Transaktionen har avvisats av bankens 3D Secure-auktoriseringssystem. Du har inte debiterats. Vänligen försök igen eller ändra betalningsmetod om problemet kvarstår.

Detta betyder att din bank eller kreditkortsleverantör har avböjt betalningen under 3D Secure-verifieringsprocessen, men tyvärr förklarar de inte varför. Det betyder inte nödvändigtvis att du inte har tillräckligt med pengar på ditt konto eller att ditt kort har spärrats, men det bästa är att du kontaktar din bank för att få veta mer.

När du kontaktar din bank, var noga med att berätta för dem att ditt kort avvisades när du försökte godkänna en betalning via 3D Secure, annars kanske de inte kan ge den bästa informationen för att hjälpa dig med ditt köp.

Användarautentisering misslyckades

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande: Transaktionen har avvisats: autentiseringen misslyckades. Du har inte debiterats. Försök igen eller kontakta din bank om problemet kvarstår. Alternativt kan du ändra betalningsmetod.

Detta kan hända av flera anledningar: 

  1. Engångspinkoden som skickades från din bank har angetts felaktigt. 
  2. Du har inte fått något OTP- eller auktoriseringsmeddelande från din bank för att godkänna transaktionen. 
  3. OTP- eller auktoriseringsmeddelandet som skickades från din bank har inte angetts eller godkänts inom den tidsram som krävs. 
  4. Ditt kort är inte registrerat i 3D Secure.

Om du inte får engångskoden eller godkännandemeddelandet för att auktorisera transaktionen, kontakta din bank för att meddela dem detta. Du bör få detta från din bank eller kreditkortsleverantör via SMS eller e-post.

Om du tror att du kan ha angett felaktigt OTP eller inte angett det i tid på 3D Secure-sidan, föreslår vi att du bara försöker göra betalningen igen.

Om du aldrig tidigare har använt ditt kort för ett onlineköp, är det möjligt att ditt kort inte är registrerat i 3D Secure. I så fall bör du kontakta din bank och be dem att registrera ditt kort. Det går vanligen mycket snabbt och är värt att göra eftersom alla webbplatser och företag idag måste använda 3D Secure för onlinebetalningar.

Ogiltigt CVV

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande:

Transaktionen avvisad: ogiltigt CVV-nummer. Vänligen försök igen med korrekt CVV-nummer. Alternativt kan du ändra betalningsmetod.

CVV-numret kallas också ibland för CID/CVC-numret eller säkerhetskoden. För Visa och Mastercard är detta de tre sista siffrorna på baksidan av ditt kort. För American Express är detta det lilla 4-siffriga numret ovanför kortnumret på framsidan.

Om din betalning inte går att genomföra på grund av detta behöver du bara försöka utföra betalningen igen och bara säkerställa att du verkligen anger rätt nummer i CVV-fältet.

Fel utgångsdatum

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande: Transaktion avvisad: fel utgångsdatum. Försök att betala igen med kortets korrekta utgångsdatum (MM/ÅÅ). Alternativt kan du ändra betalningsmetod.

Ditt korts utgångsdatum anges på framsidan av ditt kort i formatet MM/ÅÅ. Ditt kort kan avvisas om du anger fel utgångsdatum, men det avvisas också om utgångsdatumet redan har passerat.

Om du bara har angett felaktigt utgångsdatum föreslår vi att du bara försöker göra betalningen igen. Om det verkar som att ditt kort har gått ut kommer du tyvärr inte att kunna använda kortet för betalning. Istället kan du antingen byta betalningsmetod eller kontakta din bank för att beställa ett nytt kort.

Övrigt

Din betalning kan också misslyckas om: 

  1. Du inte har tillräckligt med pengar på ditt konto. 
  2. Ditt kort har spärrats för onlineköp. 
  3. Vi är baserade i Sverige. Om du använder ditt kort på en internationell webbplats kan du behöva kontakta din bank för att meddela att du gör en betalning på en svensk webbplats. Annars kan de misstänka bedrägeri och avvisa betalningen. 
  4. Du har problem med nätverket: Särskilt 3D Secure kan vara ganska känsliga, och en dålig internetanslutning kan hindra 3D Secure-sidan från att tala om för din bank att skicka en engångskod till dig för att godkänna transaktionen eller till och med förhindra att sidan laddas alls. 
  5. Du har tryckt på "tillbaka" i din webbläsare eller stängt Trionic-fliken eller -fönstret innan du genomförde betalningen. Du bör endast anta att din betalning har gått igenom om du ser sidan Trionic beställning genomförd.

Tänk på att om du får ett SMS från din bank om att pengar har reserverats betyder det inte nödvändigtvis att din betalning blivit utförd. Dessa SMS är vanligen endast avsedda att meddela dig att pengar har reserverats på ditt konto men ännu inte dragits från ditt konto. Om du är osäker på om din betalning gått igenom, kan du gärna maila vårt supportteam på info@trionic.com så kan vi undersöka detta åt dig, eller så kan du ringa din bank för att kontrollera om pengarna faktiskt har dragits från ditt konto.

Upptäck och läs mer om våra premium-rollatorer

Vill du veta mer? Här kan du läsa allt om om våra Velopeder och Walker-rollatorer

Produkter och tjänster

Rehabilitering och stöd

Beställningar & leveranser

Köpa & Betala

Returer och reklamationer

Felsökning

Medlemskap och Rewards

Mitt konto och orderhistorik

Produktrecensioner    

  • Mycket positiv…

    Min man är väldigt nöjd med Walkern, den blir beundrad överallt och folk som är teknikintresserade klassar den som en riktigt bra anordning.
    Den är väldigt bekväm att gå med över kullersten och på ojämna trottoarer.…

  • Trionic Veloped Sport…

    Jag har ett sällsynt neurologiskt tillstånd, hereditär spastisk parapares, som orsakar muskelstelhet, balansproblem och därigenom rörlighetsproblem. Jag har använt gångstavar de senaste åren men när jag går njuter jag inte längre av omgivningen omkri…

  • På grund av Spinal Stenos…

    På grund av Spinal Stenos och nervskador är min balans inte bra och har en tendens att falla mycket. Jag upptäckte Trionic för 3 år sedan och har njutit av att gå med mina hundar i all slags terräng utan fall och har kunnat njuta av landskapet iställ…

  • Haemophilus…

    Denna rollator är väldigt mycket bättre än den som tillhandahålls av sjukvården. Den är tystare, väldigt stabil och enkel att justera. Den passar lätt in i baksätet på vår bil. Om framhjulen bara är i rätt läge är den lätt att ställa in för användnin…

  • Helt enkelt jättebra!…

    Veloped Trek fungerar utmärkt. Han kör över backe och dalar. Snö och is är heller inga problem. Den är lite skrymmande, men huvudsaken är att den klarar terrängen. Min hund är också glad över att fru Hen kan gå igen.…

  • Jag fick min Trionic Veloped Trek……

    Jag fick min Trionic Veloped Trek igår, den är lite av ett monster jämfört med vanliga rollatorer men väldigt mycket enklare och bekvämare att använda. Idag gick jag på en 2-timmars promenad med min gamla hund (som ger den främre korgen godkänt när h…

  • Promenadhjälp med Parkinsons sjukdom…

    Utmärkt produkt. Stabil, välgjord och perfekt för att promenera både hemma på byn och i den närliggande skogen. Designen för att ta sig upp för trottoarkanter är strålande. Fantastisk och effektiv service, tack.…

  • 14” rullator.

    Den är briljant. Jag är avundsjuk på alla som ser den. Jag gick sönder två av de andra typerna innan jag skaffade Trionic. Den ger mig självförtroendet att ge mig ut och leva det liv jag ville. Tack.…

    Walker Regnskydd
    av Robert Smyth
  • Jag önskar att jag kunde ge Trionic Veloped Trek 10 stjärnor!…

    Jag var mycket imponerad av den snabba leveransen. Det känns som att den skräddarsytts bara för mig och kattungen har redan gjort anspråk på den främre korgen! Den kom med 2 bärväskor och tillbehören vi köpte var verkligen värda den totala kostnaden.…

Prenumerera på nyhetsbrev