Varför gick min kortbetalning inte att utföra?

Nedan förklarar vi några anledningar till varför din kortbetalning kan misslyckas.

Transaktionen avvisades av auktoriseringssystemet

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande: Transaktionen har avvisats av bankens 3D Secure-auktoriseringssystem. Du har inte debiterats. Vänligen försök igen eller ändra betalningsmetod om problemet kvarstår.

Detta betyder att din bank eller kreditkortsleverantör har avböjt betalningen under 3D Secure-verifieringsprocessen, men tyvärr förklarar de inte varför. Det betyder inte nödvändigtvis att du inte har tillräckligt med pengar på ditt konto eller att ditt kort har spärrats, men det bästa är att du kontaktar din bank för att få veta mer.

När du kontaktar din bank, var noga med att berätta för dem att ditt kort avvisades när du försökte godkänna en betalning via 3D Secure, annars kanske de inte kan ge den bästa informationen för att hjälpa dig med ditt köp.

Användarautentisering misslyckades

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande: Transaktionen har avvisats: autentiseringen misslyckades. Du har inte debiterats. Försök igen eller kontakta din bank om problemet kvarstår. Alternativt kan du ändra betalningsmetod.

Detta kan hända av flera anledningar: 

  1. Engångspinkoden som skickades från din bank har angetts felaktigt. 
  2. Du har inte fått något OTP- eller auktoriseringsmeddelande från din bank för att godkänna transaktionen. 
  3. OTP- eller auktoriseringsmeddelandet som skickades från din bank har inte angetts eller godkänts inom den tidsram som krävs. 
  4. Ditt kort är inte registrerat i 3D Secure.

Om du inte får engångskoden eller godkännandemeddelandet för att auktorisera transaktionen, kontakta din bank för att meddela dem detta. Du bör få detta från din bank eller kreditkortsleverantör via SMS eller e-post.

Om du tror att du kan ha angett felaktigt OTP eller inte angett det i tid på 3D Secure-sidan, föreslår vi att du bara försöker göra betalningen igen.

Om du aldrig tidigare har använt ditt kort för ett onlineköp, är det möjligt att ditt kort inte är registrerat i 3D Secure. I så fall bör du kontakta din bank och be dem att registrera ditt kort. Det går vanligen mycket snabbt och är värt att göra eftersom alla webbplatser och företag idag måste använda 3D Secure för onlinebetalningar.

Ogiltigt CVV

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande:

Transaktionen avvisad: ogiltigt CVV-nummer. Vänligen försök igen med korrekt CVV-nummer. Alternativt kan du ändra betalningsmetod.

CVV-numret kallas också ibland för CID/CVC-numret eller säkerhetskoden. För Visa och Mastercard är detta de tre sista siffrorna på baksidan av ditt kort. För American Express är detta det lilla 4-siffriga numret ovanför kortnumret på framsidan.

Om din betalning inte går att genomföra på grund av detta behöver du bara försöka utföra betalningen igen och bara säkerställa att du verkligen anger rätt nummer i CVV-fältet.

Fel utgångsdatum

I det här fallet bör du ha sett följande felmeddelande: Transaktion avvisad: fel utgångsdatum. Försök att betala igen med kortets korrekta utgångsdatum (MM/ÅÅ). Alternativt kan du ändra betalningsmetod.

Ditt korts utgångsdatum anges på framsidan av ditt kort i formatet MM/ÅÅ. Ditt kort kan avvisas om du anger fel utgångsdatum, men det avvisas också om utgångsdatumet redan har passerat.

Om du bara har angett felaktigt utgångsdatum föreslår vi att du bara försöker göra betalningen igen. Om det verkar som att ditt kort har gått ut kommer du tyvärr inte att kunna använda kortet för betalning. Istället kan du antingen byta betalningsmetod eller kontakta din bank för att beställa ett nytt kort.

Övrigt

Din betalning kan också misslyckas om: 

  1. Du inte har tillräckligt med pengar på ditt konto. 
  2. Ditt kort har spärrats för onlineköp. 
  3. Vi är baserade i Sverige. Om du använder ditt kort på en internationell webbplats kan du behöva kontakta din bank för att meddela att du gör en betalning på en svensk webbplats. Annars kan de misstänka bedrägeri och avvisa betalningen. 
  4. Du har problem med nätverket: Särskilt 3D Secure kan vara ganska känsliga, och en dålig internetanslutning kan hindra 3D Secure-sidan från att tala om för din bank att skicka en engångskod till dig för att godkänna transaktionen eller till och med förhindra att sidan laddas alls. 
  5. Du har tryckt på "tillbaka" i din webbläsare eller stängt Trionic-fliken eller -fönstret innan du genomförde betalningen. Du bör endast anta att din betalning har gått igenom om du ser sidan Trionic beställning genomförd.

Tänk på att om du får ett SMS från din bank om att pengar har reserverats betyder det inte nödvändigtvis att din betalning blivit utförd. Dessa SMS är vanligen endast avsedda att meddela dig att pengar har reserverats på ditt konto men ännu inte dragits från ditt konto. Om du är osäker på om din betalning gått igenom, kan du gärna maila vårt supportteam på info@trionic.com så kan vi undersöka detta åt dig, eller så kan du ringa din bank för att kontrollera om pengarna faktiskt har dragits från ditt konto.

Upptäck och läs mer om våra premium-rollatorer

Vill du veta mer? Här kan du läsa allt om om våra Velopeder och Walker-rollatorer

Produkter och tjänster

Rehabilitering och stöd

Beställningar & leveranser

Köpa & Betala

Returer och reklamationer

Felsökning

Medlemskap och Rewards

Mitt konto och orderhistorik

Produktrecensioner    

  • Förändrar allt…

    Denna produkt har hjälpt mig med min rörlighet och också bidragit till min värdighet.

    Ärligt talat, vem vill egentligen använda en rollator? Men denna är helt otrolig.

    Jag använder den och kan gå hela vägen ut till vår båt ute i hamnen, och den…

  • S U P E R !…

    Frakten och leveransen av vår Veloped Trek M 14er gjordes på 3 dagar!

    Så det gick väldigt fort!

    Vår Veloped var omsorgsfullt förpackad så när vi hade packat upp den var den utan minsta skada! Vi hade inga svårigheter med monteringen heller. Se …

  • Jag älskar min veloped för att jag går ut mycket med mina hundar…

    Jag älskar min cykel för att jag går ut mycket med mina hundar, de kan sitta i den, de två är äldre och ibland vill de inte gå längre, då kan de sitta i den, jag fäste en korg med spännband i sätet, den andra hunden kan sitta i den och vi går ut myck…

  • Monteringen var enkel och snabb…

    Den första turen med Veloped var fantastisk. Vi kunde gå med min mamma igen på stigar i skogen som vi senast gick tillsammans för flera år sedan. Detta var helt enkelt inte möjligt med standardrullatorn. Det var heller inga problem i stan, där det fi…

  • Värd vartenda penny - Bästa "Walkern" på marknaden…

    Jag hade letat efter en rollator med större gummidäck i en evighet som det kändes. De små, hårda plasthjulen på alla rollatorer klarar bara av kortare sträckor på jämnt underlag. Då såg jag den här produkten och jag chattade och pratade med företaget…

  • Heinrich Heiß, 72 år…

    Jag tycker att min Veloped är utmärkt. Jag kan gå ut med hunden en timme om dagen, vilket tidigare gjorde att jag fick väldigt ont i ryggen efter 20 minuter. Nu kan jag gå utan smärta. Jag har också gjort flera vandringsturer på 10 km (med min hund)…

  • Ren lättnad!…

    Jag är den typen av person som gillar att läsa recensioner, men sällan ger några själv. Men den här gången vill jag dela med mig av min entusiasm till andra. På grund av min MS-sjukdom är jag i stort sett beroende av ett gånghjälpmedel. Hittills har …

    Veloped Sport 14er M svart/vit/vit
    av Isabel Tober-Kastner
  • En utmärkt hjälp för min sjukdom…

    Jag är så glad över den högkvalitativa konstruktionen och fullständigt monterade leveransen av Velopeden. Med en längd på 194 cm kan jag gå väldigt bra med den och ha bra fotfäste även i vind. Direktkontakt med Trionic via e-post funkar väldigt bra.…

  • Monica Hillman…

    Jag är väldigt nöjd med Veloped Sport, den varit till stor hjälp för min gång och min rygg. Den är tyngre än jag förväntade mig, särskilt att gå med i uppförsbackar. Men vid 90 års åder har den gett mig ett nytt liv.…

Prenumerera på nyhetsbrev